HAKKIMDA

Çocukluğumun ilk seyahatini ilkokul 5. sınıfta iken yapmıştım. Babamın işi nedeniyle ailece Almanya'nın Münih kentinde 9 ay kalmıştık. Gidişimiz ve dönüşümüz trenle olmuştu. Kimbilir zamanla içimde büyüyen ve gelişen seyahat tutkusu belki de o seyahat ile başladı.

Aradan yıllar geçti. Fakülteyi bitirmek üzere idim. Bir kez daha ailece yurt dışına gitme fırsatı karşıma çıkmıştı. İstanbul'dan araba ile Londra'ya gitmiş, 2 ay Londra'da kaldıktan sonra yine araba ile yurda dönmüştük. Gidiş ve dönüş rotasını babamla birlikte hazırlamıştık. O yaşlarda olan biri için son derece heyecan verici ve keyifli bir seyahat olmuştu.

1980 yılında askerlik görevini tamamladıktan sonra özel bir şirkette çalışmaya başladım. Aynı yıl evlendim. Önce bir oğlumuz, 3,5 yıl sonra da kızımız dünyaya geldi. Çocuklarımız küçükken yıllık iznimi ve tatillerimizi yurt içinde deniz ve dinlenme amaçlı seyahatler yaparak değerlendiriyorduk. 1986 yılında araba ile Avrupa'ya gezi yapmaya karar verdik. Gidiş ve dönüş rotasını hazırlamak yine bana düşmüştü. 15 gün içinde İstanbul'dan hareketle o zamanki Yugoslavya'yı geçerek Avusturya, İtalya ve İsviçre üzerinden Almanya'ya geçmiş, Stuttgart'a kadar gidip aynı yoldan geri dönmüştük.

1997 yılından itibaren turizm şirketlerinin paket programları ile Avrupa'nın birçok kentine ve ABD'ye çocuklarımızla birlikte seyahatlerimiz oldu. Bir süre sonra paket programların kalıpları bize dar gelmeye başladı. Artık seyahat programımızı kendimiz yapmak, rotamızı özgürce istediğimiz gibi şekillendirip uygulamak istiyorduk. Bu şekilde olan ilk seyahatimizi 2005 yılında Portekiz'e yaptık. Bu seyahat bizim için bir dönüm noktası oldu. Artık kendimizde dünyanın herhangi bir yerine bağımsız olarak gidebilecek cesareti bulmuştuk.

Bir süre sonra daha uzak rotalara özellikle Uzakdoğu ülkelerine seyahat etmek isteği içimizi kemirmeye başladı. Bu isteğimizi kamçılayan bir diğer faktör ise iş hayatımda Uzakdoğu kökenli şirketlerde çalışmaya başlamam olmuştu. İşim gereği bu ülkelere yaptığım seyahatlerde bu coğrafyaların farklılığını ve çekiciliğini görmüştüm.

İlk Uzakdoğu seyahatimizi 2007 yılında Singapur ve Tayland'a yaptık. 2008 yılında çalıştığım kurum tarafından Çin'de görev yapmam teklif edildi. Eşimle birlikte radikal bir karar vererek bu teklifi kabul ettik. Bir yılı aşkın bir süre ile Çin'in Changzhou şehrinde yaşadık. Yurda döndükten sonra profesyonel iş hayatımı emekli olmak suretiyle sonlandırdım. Ancak Asya Kıtası bizi büyülemişti. Emekli olduktan sonra da hemen her yıl Çin'e gittik.

Artık zaman olarak daha rahat olduğumuzdan uzun süreli seyahatler planlayabiliyorduk. 2010 yılından itibaren sırasıyla Hong Kong, Güney Kore, Japonya, Vietnam, Kamboçya, Malezya ve Tayland seyahatlerimiz oldu.
2015 yılının başında Güney Amerika'ya bir ay süren bir seyahat yaptık. Çok keyifli ve değişik bir seyahat oldu. 2016 yılında Hindistan, Nepal ve Filipinler gezilerimizi gerçekleştirdik. Aynı yılın sonunda ise rotamızı Okyanusya'ya çevirdik. Avustralya ve Yeni Zelanda'da bir ay dolaştık. 2017 yılının Aralık ayında tekrar Güney Amerika'daydık. Bu yolculuk bizi Antarktika Kıtası'na kadar götürdü. Çok farklı bir deneyim oldu. 2018 yılının bahar aylarında doğu bizi tekrar çağırdı. Hint yarımadasını Kuzeyden Güneye kat ettik. Oradan Sri-Lanka'ya geçtik. Dönüşümüzü Nepal üzerinden yaptık. Aynı yılın sonuna doğru Küba, Meksika ve Orta Amerika seyahatini gerçekleştirdik. Rotamıza Galapagos Adalarını da aldık. Kolombiya, Ekvator ve Peru rotamız üzerindeki diğer ülkelerdi. 2019 yılının baharında Orta Doğudaydık. Ürdün ve Mısır'ı kapsayan 15 gün süren büyülü bir gezi oldu. Ve aynı yılın sonuna doğru tekrar yollardaydık. Bu sefer rotamızda Güney Pasifik adaları vardı. Avustralya üzerinden Vanuatu, Fiji, Cook Adası ve Fransız Polinezyası'na kadar uzandık. Dönüş yolundaki duraklarımız ise Endonezya'nın Bali ve Java Adası, Malezya'nın Borneo Adası ve Brunei Sultanlığı oldu.

Sizlere seyahat geçmişimizi kısaca özetlemeye çalıştım. Şöyle bir geriye dönüp baktığımda 70 e yakın ülkeyi ziyaret ettiğimizi görüyorum. Şimdiye kadar yaptığımız ve bundan sonra yapacağımız seyahatlerde yaşadıklarımızı, anılarımızı, deneyimlerimizi paylaşmanın oldukça heyecanlı ve keyifli olacağını düşünerek bu bloğu tasarladım. Gezmeye ve seyahat etmeye gönül vermiş olanların yaşadığımız deneyimlerden faydalanmalarını çok arzu ederim. Özgürce seyahat etmek, yeni coğrafyalar keşfetmek bambaşka bir duygu. Gezgin arkadaşlar bu duyguyu çok iyi bilirler. Zamanınız ve imkanlarınız elverdiğinde hiç tereddütünüz olmasın. Biraz kulak verdiğinizde yolların sizi çağırdığını duyacaksınız. İşte o zaman içinizdeki çocuğu dinleyin. O size ne yapmanız gerektiğini bütün açıklığı ile fısıldıyor.

Şimdi yola çıkma zamanı. Hazır mısınız?