10 Nisan 2017 Pazartesi

Rota Filipinler

21 Mart akşamüzeri Atatürk Havalimanı'na geldiğimizde hava kararmak üzereydi. THY'nın TK716 sefer sayılı uçağı ile Delhi'ye gidişimiz yaklaşık 6 saat sürecekti. Uçağımız saat 20:00 gibi havalandı. Yemek servisi, kısa süreli kestirme, biraz film seyredelim derken vaktin nasıl geçtiğini anlamadan uçağımız Delhi saatiyle 06:00 civarında Uluslararası Indra Gandhi Havaalanı'na iniş yaptı.

Hindistan vizemiz olmadığından transit bankosuna giderek aktarma yapacağımızı söyledik ve bir sonraki uçuşumuza ait biletlerimizi gösterdik. Yaklaşık 1 saat süren bekleme sonucu bizi transit yolcular için ayrılmış olan kontrol noktasından geçirerek havaalanının giden yolculara ayrılmış olan bölümüne yönlendirdiler. Thai Havayolları'nın Bangkok'a gidecek uçağı yerel saat ile 11:10 'da kalkacağından önümüzde yaklaşık 4 saat gibi bir zaman vardı. Gözümüze kestirdiğimiz bir restoranda sabah kahvaltımızı yaptıktan sonra bu bölümdeki mağazaları dolaştık.

Indra Gandhi Airport
Bu tür aktarmalarda bagajlar yolcuların kontrolü olmadan transfer ediliyordu. Transfer esnasında yapılan hatalar sonucu son varış noktasında valizler gelmeyebiliyor, bu durum yolcular için büyük sıkıntı yaratıyordu. Bunu bildiğimiz için valizlerimizin sorunsuz bir şekilde gideceğimiz uçağa transfer edildiğinden emin olmak amacıyla görevli personelden ısrarla bagaj etiketlerimizi istedik. Neyse bunları temin ettiler de, içimiz rahatladı.
Thai Havayolları'nın TG324 sefer saylı uçağı vaktinde kalktı. Yaklaşık 4 saat süren bir uçuş sonrası Bangkok'un Uluslararası Suvarnabhumi Havaalanı'na yerel saat ile 16:30'da indik. Bu gece burada konaklayacak, yarın öğleden sonra Manila'ya hareket edecektik. Pasaport kontrolünden geçtikten ve valizlerimizi aldıktan sonra bir taksi ile "Booking.com" üzerinden ayırdığımız otele doğru hareket ettik. Otelimiz Bangkok'un merkezinde "Siam Center"da idi. 2014'de Malezya ve Tayland seyahatimizde Bangkok'a geldiğimizde de bu otelde kalmış, son derece memnun ayrılmıştık.
Akşamüzeri olduğundan Bangkok caddeleri bu saatlerde oldukça yoğun oluyordu. Otele varışımız bir saati buldu. Hemen odamıza çıkarak valizlerimizi bıraktık ve kendimizi dışarı attık. Otelin içinden hemen yan tarafta bulunan "MBK" Alışveriş merkezine geçiş vardı. AVM'de biraz dolaştıktan sonra içinde bulunan bir restoranda akşam yemeği için bir şeyler atıştırdık. Buraya gelirken hayalimiz akşam Patpong Gece Pazarına gitmek ve masaj yaptırmaktı. Otelin önünde bekleyen bir tuk-tuk'a atlayarak "Patpong"a vardığımızda saat 22:00 olmuştu. Bangkok'a her gelişimizde hiçbir zaman taksi kullanmadık. Gideceğimiz her yere Tayland'a özgü bir taşıma aracı olan tuk-tuk ile gittik. Tuk-tuk ile arabaların arasından hızla giderken yüzümüze vuran rüzgarı hissetmek, Bangkok sokaklarındaki yaşantıyı gözlemek, bütün canlılığı ile yaşayan şehrin seslerini duymak çok keyifli idi.

Bangkok sokaklarında tuk-tuk ile yolculuk
Patpong'da sokaklarda dolaştıktan, güzel bir ayak masajı yaptırdıktan ve bir kafede birer bardak taze mango suyu içtikten sonra saat 01:00 gibi otele döndük.
Sabah olduğunda dinlenmiş, yol yorgunluğunu atmış, kendimizi bugün yapacağımız uçak yolculuğuna hazır hissediyorduk. Kahvaltı sonrası otelden çıkışımızı yaparak bir taksi ile havaalanına vardığımızda vakit öğleyi bulmuştu. Uçağımız yerel saat ile 14:50'de kalkacaktı. Bangkok'un Uluslararası "Suvarnabumhi Havaalanı", büyüklüğü, içindeki mağazaları, kafe ve restoranları ile muazzamdı. Gezmekle bitiremezdiniz. Dolaşırken vaktin nasıl geçtiğini anlamadık.

Bangkok Havaalanı (Suvarnabumhi Airport)

Uçakta bizim için ayrılmış koltuklara oturduğumuzda Thai Havayolları'nın TG624 sefer sayılı uçağı saatinde kalkmış Filipinler'in başkenti Manila'ya doğru uçuşuna başlamıştı. Önümüzde 3 saat sürecek bir uçak yolculuğu vardı. Yerel saat ile 19:00 gibi Manila'nın uluslararası "Ninoy Aquino" Havaalanı'na inecektik. Manila'da bir tam günümüz vardı. Bakalım Filipinler gezimizin ilk durağı olan Manila'yı nasıl bulacaktık.