14 Nisan 2016 Perşembe

Iguazu'ya gidiş

Montevideo'dan kalkan uçağımız saat 16:00 sularında Buenos Aires'in Ezeize Havaalanına inmişti. Montevideo'ya giderken valizlerimizin bir kısmını otelde bırakmıştık. Yanımızda sadece iki küçük kabin içi çantamız vardı. O yüzden valizler için beklememiştik. Pasaportumuza ikinci kez Arjantin giriş mührü vurulduktan sonra hemen bir taksi ile kaldığımız otele ulaştık. Yarın sabah Iguazu Şelaleleri'nin Arajantin tarafında bulunan Puerto Iguazu'ya hareket edecektik.

Bu akşam Buenos Aires'teki son gecemiz idi. Biz de kalan vaktimizi Puerto Madero semtindeki bir restoranda Arjantin bifteklerini tadarak geçirmeye karar verdik. Arjantin mutfağının, et ürünlerinin lezzeti ve sunumu konusundaki dünya çapındaki ünü gerçekten tartışılmaz. Puerto Madero semti özellikle et ürünlerinin servis edildiği birçok restoranın toplandığı şehrin eski doklarının bulunduğu bölgeye verilen ad. Bu doklardaki yapılar günümüzde restore edilmiş. Gün biterken kanalların kenarlarındaki yollarda yürüyüş yapan gençleri, çiftleri ve aileleri görüyorsunuz. Enfes bir yemek sonrası otelimize döndük.

Sabah otelde aldığımız kahvaltıdan sonra LAN Havayollarının LA4028 sefer sayılı uçaği ile Puerto Iguazu'ya hareket etmek üzere Buenos Aires'in iç hatlara hizmet veren "Aeroparque Jorge Newberry" havaalanına gittik. Yaklaşık 2 saate yakın süren bir uçuştan sonra uçağımız Iguazu Int. Havalimanına indi.
Dünyada farklı kategorilerdeki sıralamalarda ilk üçte yer alan Iguazu Şelalelerinin olduğu bölge Arjantin, Brezilya ve Paraguay'ın sınırlarının kesiştiği bir coğrafyada bulunuyor. Şelaleleri her üç ülkeden de görmek mümkün. Bu bölge aynı zamanda kıtanın önemli bir bölümünü kaplayan Amazon Ormanlarının güney kısmında yer alıyor. Uçağımızın inişi esnasında havadan yeşil bir örtü şeklinde görünen ormanların her tarafı kapladığını görmüştük. Yeşillikler arasında kıvrıla kıvrıla akan Iguazu nehri Parana nehri ile birleşmeden önce 2700 m. genişliğinde ve 75 m. yükseklikten dökülerek Iguazu Şelaleleri'ni oluşturmuş. Unesco tarafından Dünya Mirası listesinde yer alan şelalelerin yarın Arjantin tarafını, öbürgün ise Brezilya tarafını görecektik.
Otelimiz Puerto Iguazu şehrinin merkezinde yer alıyordu.

Odamıza yerleştikten sonra civarı keşfetmek ve bir şeyler yemek için dışarı çıktık. Bulunduğumuz yer şehirden çok bir sayfiye kasabasını andırıyordu. Etrafta bahçe içinde evler ve pansiyonlar vardı. Hava rutubetli ve sıcaktı.
Küçük bir lokantada karnımızı doyurduktan ve yakındaki bir marketten biraz alışveriş yaptıktan sonra tekrar yürüyerek otele döndük. Lobiden yarınki şelalelere yapacağımız gezi hakkında bilgi aldıktan sonra dinlenmek üzere odamıza çıktık.