14 Nisan 2016 Perşembe

Manaus - 2

Manaus Limanı
Bugün Manaus'taki ikinci günümüzdü. Dünkü gezimiz gibi bugün de Amazon Nehri'nin sularında tekne ile bir başka rotaya doğru yola çıkacaktık. Kahvaltı sonrası bir taksi bizi otelden alarak limana bıraktı. Bir süre sonra Rio Negro Nehri'nin yukarı havzasına doğru hareket ettik. Nehirin iki yakasını birleştiren karayolu köprüsünü altından geçerek iç kısımlara doğru ilerliyorduk.

Kıyılar yemyeşil ormanlarla kaplı idi. Yaklaşık bir saatlik bir yolculuktan sonra teknemiz kıyıya yakın bir yerde bulunan üzerinde küçük bir barakanın bulunduğu genişçe bir sala yanaştı. Elimizdeki programa göre Güney Amerika'daki nehirlerde hayatlarını sürdürmekte olan pembe nehir yunuslarını görecektik. Dileyenler nehire girerek yunuslarla birlikte yüzebileceklerdi.

Herkes merakla yunusların gelmesini bekliyordu. Bir süre sonra suyun üzerindeki bir karaltı uzaklardan tekneye doğru yaklaşmaya başladı. Mayolarını giymiş olanlar suya atladılar. Gelen yunus balıkları insanlara alışıktı. Çakinmeden aralarında yüzüyor, kendilerine dokunulmasına izin veriyorlardı. Saldaki marketi işleten kadınlardan biri yunusları balıkla beslemekteydi.

Bir şey dikkatimizi çekti. Pembe renkli olarak bilinen yunusların derisi suyun dışında iken parlak gri renkli idi. Ama suyun içinde pembemsi bir renk alıyorlardı. Muhtemelen Rio Negro Nehri'nin içindeki mineraller bu görüntüyü veriyordu. Bol bol resim çektikten sonra tekrar tekne ile yolumuza devam ettik. Bir müddet sonra teknemiz bir iskeleye yanaştı. Kıyıda bizi yöresel kıyafetler içinde bir yerli karşıladı. Peşine takılarak bölgedeki yerli kabilelerden birinin yaşadığı köye ulaştık. Köy halkı bir yandan günlük yaşantısını sürdürüyor, bir yandan da gelen turistlere köylerini gezdiriyordu. Bizi genişçe bir kulübenin içinde topladılar. Bir süre sonra köy halkından bir gurup daha önce görmediğimiz el yapımı enstrümanlarla yaptıkları müzik eşliğinde yöresel dans gösterisine başladılar.

Dans edenlerin bazılarının evli çiftler oldukları belli oluyordu. Aralarında değişik yaşlarda kızlar ve çocuklar da vardı. Müziğe ara verdiklerinde dansçılar teker teker bizleri dansa kaldırdılar. Birlikte müzik eşliğinde dans ettik. Gösteri sona erdiğinde her birimize danslarına katıldığımız için teşekkür ettiler. Kulübenin bir köşesinde bulunan tezgahta kendilerinin yaptıkları el işleri ve takılar gözümüze çarptı. Amazon yerlilerine has bu el yapımı eşyalar herkesin ilgisini çekiyordu.

Dönüş vakti gelmişti. Bizi karşılayan yerli tekneye kadar gelerek bizi yolcu etti. Manaus limanına vardığımızda vakit akşamüzerini bulmuştu. Liman civarında bir gezinti yaptıktan sonra otele döndük. Günün kalan saatlerini bir gün önce olduğu gibi Manauara Alışveriş merkezinin içinde gezerek değerlendirdik.
Yarın Amazon'lardan ayrılacaktık. 5 saat sürecek olan bir uçak yolculuğu ile Sao Paulo'ya gidecek, burada bir gece kaldıktan sonra takip eden gün Peru'nun başkenti Lima'ya hareket edecektik.